سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 14 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۶:۲۰:۱۳

تولید نفت از شمالی‌ترین سکوی نفتی جهان

باشگاه خبری فراساحل: شرکت نفتی Eni ایتالیا پس از تاخیرها و هزینه زیاد نهایتا تولید نفت در تاسیسات دریایی Goliat، شمالی‌ترین سکوی نفتی جهان واقع در 50 مایلی (80 کیلیومتری) سواحل نروژ در اقیانوس منجمد شمالی آغاز کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، سخنگوی شرکت انی روز یکشنبه (23 اسفند 1394) اعلام کرد که تولید نفت در تاسیسات نفتی Golait شنبه شب و پس اخذ مجوز نهایی از دولت نروژ آغاز شد. شرکت انی هم اکنون دو سال از برنامه خود برای تولید نفت در این منطقه عقب است و متحمل هزینه بسیار زیادی شده است. این شرکت در ماه دسامبر سال گذشته با درخواست دولت نروژ مجبور شد برای ارائه اطلاعات ایمنی بار دیگر راه‌اندازی تاسیسات را به تاخیر بیاندازد.


غول نفتی ایتالیا تاکنون نزدیک به شش میلیارد دلار در تاسیسات دریایی Goliat سرمایه‌گذاری کرده است. اما با وجود کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، برای اینکه تولید نفت در این تاسیسات از نظر اقتصادی توجیه پذیر باشد انی با چالش بسیار بزرگی روبرو است. بسیار از تحلیلگران قیمت سر به سر تولید نفت در این تاسیسات را 100 دلار برای هر بشکه برآورد می کنند. اما سخنگوی انی دیروز اعلام کرد که شرکت انتظار دارد قیمت سر به سر تولید نفت این سکو 50 دلار برای هر بشکه باشد. انی روز یکشنبه (23 اسفند 1394) با انتشار یادداشتی اعلام کرد که سکوی نفتی Goliat نخستین سکوی نفتی است که تولید نفت در میدان‌های نفتی دریای بارنتز را آغاز کرده است. میدان نفتی که Goliat در آن واقع شده بنابر اعلام انی نزدیک به 180 میلیون بشکه نفت در خود ذخیره دارد. انتظار می‌رود که تولید نفت این سکو به روزانه 100 هزار بشکه برسد. شرکت انی دارای 65 درصد سهام سکوی نفتی Golait و شرکت ملی نفت نروژ Statoil باقی سهام را در اختیار داد.



  کد خبر : 1369
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :